keyboard_arrow_left Terug naar home

Marcel Bonni | Huisstijl & Productpresentatie

Dit project is geïnspireerd door de opdrachtgever hemzelf; juwelier Marcel Bonni. Hij ontwikkelde voor enkele van zijn meest bijzondere klanten een personal training. Door middel van deze training creëerde hij een uniek juweel voor ieder persoon.

Voor dit concept ging C-for-Charlie uit Maastricht aan de slag met het ontwikkelen van een even unieke uitnodiging in de vorm van een transparante kunststoffen kubus met bijgaand losse gepersonaliseerde kaarten. In de kubus zat een gouden collier, welke bevestigd werd op een kartonnen doosje. Om dit doosje werd een speciale houder gecreëerd waarin verse bloemen gemonteerd werden.

Drukpartners Zuid sloot aan in de zoektocht naar een exclusieve en hoogwaardige uitstraling. Uiteindelijk kozen we voor het prachtige Materica Gusso papier van Fedrigoni vanwege de zachte, bijna organische uitstraling. Om het papier in de gewenste kleur te krijgen is het papier eerst in een hele lichte tint op kleur gebracht om vervolgens verder te drukken. Finishing Touch in Nuth verzorgde voor ons de pérfecte foliedruk in goud en hoogglans zwart. De handling werd verder verzorgd door Drukpartners Zuid. De handgeschreven boodschap van Marcel Bonni was de kers op de taart en maakte het tot een persoonlijk én exclusief eindproduct. Er werden slechts 20 exemplaren van gemaakt.

11/05/2018
/

Next case

keyboard_arrow_left Terug naar home

WMC | Drukwerk

WMC Kerkrade promoot en bevordert de internationale blaasmuziek, stimuleert talent van alle leeftijden, streeft naar vernieuwing en steunt wereldwijd de kwaliteitsontwikkeling van muzikanten en orkesten. Eenmaal in de vier jaar organiseren ze het internationale festival voor de blaasmuziek; het Wereld Muziek Concours.

Wij kregen van WMC Kerkrade de vraag om binnen een korte periode een serie A0 posters te produceren. Deze vraag was het begin van een mooie samenwerking; er volgde een brochure, een handzaam programmaboek, en een gepersonaliseerd fotoboek in gelimiteerde oplage. Voor deze projecten werd de gehele vormgeving verzorgd door Janneke Vlaming.

Het programmaboekje werd met een formaat van 150 x 150 mm gedrukt op multi-offset Papyrus en werd gebonden in Otabind koudlijm, door binderij Brepols. Hierdoor bladeren de boeken soepel en kunnen ze mooi openliggen.

Het fotoboek met een formaat van 215 x 260 mm werd gedrukt op Arctic Volume van Igepa. Om de foto nét wat extra pit te geven, brachten we een extra vernislaag aan op het drukwerk. Net als het programmaboek werd het gebonden in Otabind koudlijm.

Als extra werd een deel van de oplage voorzien van een gepersonaliseerde stofomslag, geproduceerd op een flinterdun papier en per stuk verpakt in een fraaie casette.

12/05/2018
/

Next case

keyboard_arrow_left Terug naar home

Nedinsco | Brochurelijn

Nedinsco, gevestigd in Venlo, is gespecialiseerd in het produceren van hoogwaardige optische systemen. Appart Media, het communicatie bureau van Nedinsco en tevens onze partner, heeft ons bij deze opdracht voor het ontwikkelen van een vernieuwende brochurelijn betrokken. Hierbij werd aan ons gevraagd wat de juiste papiersoort en manier van produceren zou zijn.

Wat voor ons al snel duidelijk werd, waren de kernpunten van deze opdracht: hoogwaardige uitstraling met echt scherp drukwerk zonder glossy te worden. Dit allemaal tegenover een faire prijs én de garantie dat deze uitstraling voor vervolgopdrachten (groot of klein) kon worden gecontinueerd.

Wij hebben besloten om de brochurelijn te laten drukken op LuxoSatin (papyrus) in 300 en 170 grams papier. Dit papier is houtvrij, wit, gestreken en heeft een zijdemat oppervlak. Dit papier zorgt voor een optimale weergave van beelden, waarbij de kleuren briljant naar voren komen waardoor de leesbaarheid van de tekst uitstekend is.

Om ook deze opdracht net die extra touch te geven, is ervoor gekozen om tijdens het drukken een extra sealer aan te brengen. Dit zorgt ervoor dat de brochurelijn nét dat beetje meer eigenheid krijgt. De brochures werden vervolgens in eigen huis gehecht, gebrocheerd en gebonden.

03/05/2018
/

Next case

keyboard_arrow_left Terug naar home

Gemeente Vaals

Vaals is méér dan het Drielandenpunt!

Dat was de oorsprong van de zoektocht naar een nieuwe identiteit voor de Gemeente Vaals. Studio Denk uit Venlo begon samen met de gemeente aan dit uitdagende project. De nieuwe website is vooral gericht op een goede dienstverlening aan de burgers, maar straalt tegelijkertijd een geweldige trots uit voor dit unieke stukje Nederland. Diezelfde trots spreekt ook uit de nieuwe huisstijl waarbij wij aanschoven voor papieradvies en productie.

Belangrijk bij de keuze van een huisstijlpapier is niet alleen de bewezen kwaliteit, brede range aan gramgewichten en enveloppen, maar zéker de verkrijgbaarheid op lange termijn. Maar al te vaak zijn huisstijlen gedrukt op fancy papiertjes die bij de eerste en beste herdruk al niet meer verkrijgbaar waren.

Wij kozen uiteindelijk voor het MultiBusiness van Papyrus. Een houtvrij, helderwit en ongestreken papier met een hoge witheid. Het papier heeft een egaal doorzicht en hoge opdikking waarbij het een eigen visuele uitstraling heeft. Het papier is FSC gecertificeerd én heeft het EU Ecolabel. Elementen die perfect passen bij de Cittaslow-status van de gemeente Vaals. Briefpapier en enveloppen werden gedrukt in een mooi pms rood en het briefpapier werd voorzien van een verhoogde blindpreeg (Finishing Touch). Klassiek, monumentaal en eigen…

Voor de zakenkaartjes ontwikkelden wij een concept waarbij nabestellingen snel en tegen geringe kosten online besteld kunnen worden.

22/05/2018
/

Next case

keyboard_arrow_left Terug naar home

Latino's

Latino's, een restaurant in Valkenburg, brengt traditionele gerechten en recepten tot leven. Door het doorvoeren van een nieuwe huisstijl hebben ze ons gevraagd te helpen met het ontwikkelen van een menukaart. Aangezien Latino's gebruik maakt van seizoenproducten, was het van belang dat de menukaarten gebruiksvriendelijk in elkaar steken en er gemakkelijk wijzingen toegepast konden worden.

Het ontwerp van de vier verschillende menukaarten is gemaakt door Saus, de Meesterchefs van on- en offline communicatie in Maastricht. Vervolgens konden wij aan de slag met het drukwerk. Aangezien menukaarten dagelijks gebruikt worden was het van belang dat de menukaarten stevig van aard zijn. Hierom hebben wij gekozen voor een mooie en stevige omslag van 400 grams PlanoSuperior (Papyrus), deze werd bedrukt in volvlaks pms-kleuren. Het binnenwerk werd op hetzelfde papier in 120 grams gedrukt.

Vervolgens werden alle kaarten voorzien van een diepliggende foliedruk door Finishing Touch in Nuth. Handboekbinderij Geertsen in Nijmegen tekende voor de uitvoering van het halflinnen omslag van de menukaart. Deze is uitgevoerd in fel oranje brillianta linnen en met matgelamineerd papier.

De uiteindelijk 'kers op de taart' hierbij was de diepliggende zwarte foliedruk. Dit zorgde ervoor dat de vernieuwde menukaarten passen bij de vernieuwde huisstijl van Latino's.

14/06/2018
/

Next case

keyboard_arrow_left Terug naar home

Appart Me

Onze partner Appart Media kwam naar ons met de vraag om een krant te laten drukken; meerdere keren per jaar brengen zij namelijk de Appart Me krant uit, waarin zij hun klanten, verworven kennis en medewerkers uitlichten. Voor het eerst wilden zij de krant in een grotere oplagen, die in plaats van geprint, gedrukt moest worden. Hierbij mochten wij aanschuiven. De krant moest in een specifiek formaat worden gedrukt, namelijk in het formaat van de vorige exemplaren. Verder was het voor Appart Media erg belangrijk dat de krant een 'echte' krant feeling moest hebben.

Krantdrukkerijen laten kranten rotatief drukken zodat er binnen een zo kort mogelijke tijd gigantische aantallen kranten kunnen worden gedrukt tegen een lage prijs. De opstartkosten zijn hierbij heel hoog, maar door de hoge aantallen is het dus relatief goedkoop. Het drukken van lagere oplages kan hierdoor echter onbetaalbaar zijn…

Maar onder het motto “kan niet, bestaat niet”, gingen wij in gesprek met onze eigen vaste krantendrukker en hebben we het toch voor elkaar gekregen! De krant werd op maat gesneden en op tijd bij Appart Media afgeleverd. Gezamenlijk bracht dit, volgens ons, dus het échte authentieke krantengevoel; speciaal dun papier, de geur, gekartelde randen en gaatjes in de rand van het papier en niet te vergeten de vuile handen na het lezen!

28/06/2018
/

Next case

keyboard_arrow_left Terug naar home

Visitekaartjes

Zakenkaartjes worden vaak genoemd als dé meest standaard marketingtool. Dit komt natuurlijk doordat iedereen altijd zijn of haar zakenkaartje op zak heeft in de zakelijke branche. Hierdoor kunnen deze kaartjes snel worden uitgedeeld en is dat kleine kaartje het eerste contact moment met een potentiële klant. Het is dus van belang dat dit kaartje meteen indruk maakt.

Het blijft een feit dat een goed verzorgd zakenkaartje áltijd indruk achter laat! Wij hebben in de afgelopen periode veel mogen meewerken aan de productie van mooie eigenwijze en eigenzinnige zakenkaartjes. Kaartjes die op een unieke manier de bedrijfsidentiteit promoten en nieuwsgierig maken. Wij stonden garant voor het papieradvies; Finishing Touch voor het perfecte foliedrukwerk. Wat wij hierbij het belangrijkste vinden, is dat het zakenkaartje perfect bij de huisstijl en de bedrijfsvoering van een bedrijf past. Doordat er een ongekend aantal verschillende zakenkaartjes gemaakt kunnen worden, blijft het voor ons een creatieve uitdaging om het perfecte kaartje voor een bedrijf te maken... Een uitdaging die wij keer op keer graag aangaan!

02/08/2018
/

Next case

keyboard_arrow_left Terug naar home

Laagland

Het Laagland vervult in Limburg, Nederland én daarbuiten een belangrijke rol als aanbieder van nieuw theaterrepertoire voor alle leeftijden. Hierbij is Het Laagland een expert in het nieuwe leven inblazen van collectieve verhalen. Dit doen zij op een originele en betekenisvolle manier. Wanneer het verhaal is afgerond wordt deze in een modern jasje gegoten. Aan ons de taak om hiervoor promotiemateriaal te drukken dat én bij de huisstijl past én in lijn staat met de kernwaarden van Het Laagland.

Zo mochten wij voor het tweede jaar op rij zorg gedragen voor de productie van de seizoensbrochure én een mailing speciaal gericht op scholen. De brochure werd gedrukt op mooi gerecycled papier, wat goed leesbaar was. Vervolgens werd het door ons geseald en gepersonaliseerd verstuurd naar de ontvangers.

De mailing bestond uit een 7-tal kwalitatief hoogwaardige informatiekaarten die allen informatie gaven over verschillende voorstellingen die speciaal gericht waren op het primair onderwijs van leerjaar 2018-2019. Om deze kaarten als een pakket te versturen werden ze bij elkaar gebonden door een eigenwijs buikbandje. Dit zorgde er niet alleen voor de dat de 7-tal kaarten samengebonden bleven, maar ook dat het design perfect bij de huisstijl van Het Laagland past.

Al met al mooi en informatief drukwerk dat het theateraanbod goed aan de man kan brengen

24/08/2018
/

Next case

keyboard_arrow_left Terug naar home

Buitenwerk ook dát kunnen wij!

Toneelgroep Maastricht is één van de grote nationale toneelgezelschappen en het stadsgezelschap van Maastricht. Verankert in het Limburgse land richten zij hun blik op de wereld. Een liefdevolle blik die zich vertaalt in verrassende en muzikale voorstellingen, altijd vanuit een positief mensbeeld. Toneelgroep Maastricht wil hét gezelschap zijn waar Limburg trots op moet zijn en Nederland en Vlaanderen benieuwd naar moet zijn.  

Spraakmakende nieuwe stukken en bewerkingen van bestaande toneelstukken of romans vormen de kern van het repertoire. Toneelgroep Maastricht werkt met drie huisschrijvers: Ilja Leonard Pfeijffer, Jibbe Willems en Frans Pollux. Muziek speelt in alle voorstellingen een centrale rol. Muziek zorgt voor emotie, verbinding en herkenbaarheid. Het gezelschap presenteert zowel grote reisvoorstellingen voor de schouwburgen als kleinere voorstellingen voor de Bordenhal en vlakke vloer theaters. Speciaal voor Limburg wordt jaarlijks tenminste één (locatie)voorstelling over een Limburgse thematiek gemaakt.  

De huisstijl van Toneelgroep Maastricht wordt bepaald door de krachtige zwart wit fotografie van de Vlaamse topfotograaf Stephan Vanfleteren. Ron Reuman verzorgt de vormgeving in slechts 3 krachtige kleuren (zwart, bruin en zilver).  

Natuurlijk dragen wij zorg voor de productie van uitnodigingen en programmaboekjes van de voorstellingen maar wij zijn ook leverancier voor het grote buitenwerk

28/09/2018
/

Next case

keyboard_arrow_left Terug naar home

Kleine oplages, mooie projecten, ook daar staan wij voor!

De Euregionale Prijs voor Architectuur (EAP) is een grensoverschrijdende prijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan het beste afstudeerproject. Dit project vindt plaats binnen een van de vijf deelnemende architectuurscholen in de Euregio Maas-Rijn. Door een internationale jury van professionals worden uit, in totaal 30 projecten, de beste afstudeerprojecten geselecteerd.

De prijs heeft als doel getalenteerde mensen, zoals pas afgestudeerde architecten, ingenieurs en stedenbouwers (opgeleid in de Euregio Maas-Rijn) een platform aan te bieden dat hun toegang tot de professionele wereld zal vergemakkelijken. Het organiseren van de jaarlijkse prijsuitreiking en de tentoonstelling van de deelnemende projecten vindt afwisselend in één van de Euregio Maas-Rijn-landen plaats. Door het organiseren van de tentoonstelling wordt het Europese karakter van de locatie versterkt. Dit zorgt er dus voor dat het leggen van grensoverschrijdende samenwerking gemakkelijker gaat wat van belang is voor de locatie.

Voor dit grote Europese evenementen mochten wij de, door Marcel van der Heyden van Buro voor Vormgeving, ontworpen affiche en leporello drukken. Deze drukwerken werden in kleine oplages gedrukt met een krachtige zwart en groene kleur op een mooi opdikkend mc. Door de levering keurig verpakt en op ‘Eruregionale’ wijze te laten bezorgen op de 6 verschillende adressen, was dit zeker een mooi project om te mogen afronden.

12/10/2018
/

Next case

keyboard_arrow_left Terug naar home

Drukpartners Zuid Case BABEL

Als Limburgse drukkerij werken wij ook boven de rivieren. Zo hebben wij een gave opdracht mogen ontvangen vanuit de Universiteit van Amsterdam (de UvA). De Faculteit der Geesteswetenschappen heeft een eigen maandblad, genaamd BABEL. Dit maandblad werd al langere tijd verzonden, maar was toe aan een 2.0 versie. Een leuke uitdaging voor ons om bij aan te sluiten!

Vooraf aan dit proces waren er al aardig veel veranderingen doorgevoerd. Onder andere een nieuwe hoofdredactie, een nieuwe vormgeving en een andere benadering van de onderwerpen waren hierbij de focus. Aan ons de taak om bij deze vernieuwde huisstijl een passende papiersoort te zoeken die qua prijs aansloot bij het gedachtegoed van de UvA.

Om deze opdracht te volbrengen, schoven wij aan in het offerte-traject; we gaven advies over papier en gramsgewicht en maakten – ongevraagd – blanco dummies om de keuze voor de redactie te vergemakkelijken. Door net dit stapje extra te zetten én onze kennis en kunde te tonen mochten wij deze mooie opdracht uiteindelijk in ontvangst nemen. Iedere maand mogen wij ervoor zorgen dat de nieuwste editie van BABEL op tijd in de Amsterdamse schappen liggen.

05/12/2018
/

Next case

keyboard_arrow_left Terug naar home

Café van Bommel Gin etiquette

Café van Bommel uit Maastricht heeft een eigen gin gedestilleerd. Dit indrukwekkende product verdient natuurlijk een mooi etiket dat door Saus Maastricht werd ontwikkeld.

De eerste oplage van deze etiketten werd conventioneel gedrukt; dat wil zeggen drukwerk in offset en op speciaal etikettenpapier. Deze etiketten werden vervolgens met de hand op mooie zwart glazen flessen aangebracht.

Wetende welke (betaalbare) mogelijkheden er allemaal op het gebied van druk en print bestaan, stelden we bij een tweede druk spontaan voor om de productie over een geheel andere boeg te gooien zodat de kracht van deze mooie fles nog meer benadrukt wordt, en zo geschiedde.

De nieuwe etiketten zijn geprint in full colour en wit op een transparante vinylsticker. Door toepassing van deze productiemethode kreeg dit mooie product nét dat tikkeltje meer…

21/01/2019
/

Next case

keyboard_arrow_left Terug naar home

Case David Lynche

David Lynch is een wereldberoemde regisseur en kunstschilder. In het Bonnefantenmuseum te Maastricht werd het omvangrijke retrospectief ‘Someone in my House’ tentoongesteld. Met ruim 500 werken brengt het Bonnefantenmuseum niet alleen de eerste Nederlandse museumpresentatie van Lynch' beeldend oeuvre, maar ook de grootste overzichtstentoonstelling ooit.

Voor deze speciale gelegenheid werden uitnodigen ontworpen door Buro Marcel van der Heyden. Door eerdere samenwerkingen met dit bureau kregen wij de eer om te ondersteunen bij het drukwerk.

Onze eerste klus voor het Bonnefantenmuseum is er zeker een voor in de boeken. Wij werden namelijk betrokken bij het drukken van de uitnodigingen, kaarten, zaalboekjes en entreetickets voor de tentoonstelling. Deze werden wereldwijd verzonden naar alle genodigden.

Om deze grootste opdracht goed uit te voeren werden de uitnodiging en het entreeticket gedrukt op het bijzondere papiersoort Munken Polar Rough. Deze werden in een grote oplage van maar liefst 3.000 stuks gedrukt en verzonden mét bijpassende gepersonaliseerde envelop. Om hieraan de ‘final touch’ toe te voegen werd er gewerkt met een prachtige zilverdruk.

Uiteindelijk is deze opdracht zo goed in ontvangst genomen dat wij met trots mogen zeggen dat er in de toekomst meerdere gave projecten komen in samenwerking met het Bonnefantenmuseum.

28/01/2019
/

Next case

keyboard_arrow_left Terug naar home

Case KVL

Het Kinjer Vastelaovend Leedjesfestival is een jaarlijkse wedstrijd sinds 2000, waarbij het beste carnavalsliedje van kinderen gekozen wordt. Bureau Tint is een adviesbureau op het gebied van marketingcommunicatie in Beesel en heeft zich in 2018 verbonden aan het Kinjer Vastelaovend Leedjesfestival (KVL) en zich ingezet op de professionalisering van de communicatie-uitingen voor dit mooie evenement.

Tijdens een gesprek met Laurens-Jan Pubben van Bureau Tint en Paul Bremmers van KVL raakten wij als Drukpartners Zuid zo enthousiast over de plannen dat wij spontaan aanboden niet zorg te dragen voor de productie van de verschillende items, maar onszelf ook te verbinden aan deze club.

Wij kregen de eer om het KVL te ondersteunen bij het drukwerk en zijn dus meteen aan de slag gegaan. Wij produceerden de posters, flyers, brochures, bannermateriaal en gepersonaliseerde oorkondes, die werden voorzien van goud en zilverfoliedruk. Met als klap op de vuurpijl produceerden we de op maat gemaakte buttons.
Natuurlijk hebben wij de op maat gemaakte buttons niet zelf gemaakt, maar het is de kracht van ons netwerk om ook deze specials in de juiste kwaliteit en voor een mooie prijs te produceren.

Naast dat wij de zorg dragen voor de productie, zijn wij trotse sponsor van het KVL. Wij zijn overtuigd dat uit de samenwerking gave resultaten gaan komen!

06/03/2019
/

Next case

keyboard_arrow_left Terug naar home

Case L'authentique

De ringband die geen ringband mocht zijn... Het Limburgse L’Authentique, opgericht door Sylvia Schouten, is een eigenzinnig verf- en interieurmerk met focus op kwalitatieve hoogwaardige producten, interieurstyling en Scandinavisch design en ambacht. Vanuit de werkplaats in Echt, een showroom in Culemborg en een Europees dealernetwerk biedt L’Authentiqe een selectie aan stijlvolle kleuren en meubelstukken.

Eind 2016 ging Appart Media aan de slag met de restyle van de huisstijl, de verpakkingen en de website. DrukpartnersZuid schoof aan voor de technische input en verzorgde het drukwerk van de verschillende etiketten en wikkels. Het mooie aan onze samenwerking is dat wij samen met de ontwerper bij de klant aan tafel zaten en allen vanuit onze eigen expertises konden putten. Zó ontstaan vaak de beste eindresultaten.

De dealers van L’Authentique kunnen beschikken over een hardcover presentatieboek (dealerboek) met daarin de meubellijn en een map waarin de (handgeschilderde) kleurkaarten worden ingebonden.

Wij werden gevraagd een concept te ontwikkelen voor dealerboek en kleurkaarten-map waarbij de inhoud makkelijk uitwisselbaar moest zijn zónder dat het er uit zag als een ringband. DrukpartnersZuid ging aan de slag met een onderzoek naar bandmateriaal en bindwijze; Appart Media zorgde voor de vormgeving en opmaak… Het resultaat mag er zijn.

En die ringband? Guess what…

15/03/2019
/

Next case

contact